- Kundservice
- Returer & Reklamation
Hur fungerar returer & reklamationer hos Kontorab?
Här hittar du tydlig information om hur du gör en retur eller reklamation, vilka villkor som gäller och vad vi behöver från dig för att behandla ditt ärende. Vill du läsa mer om vanliga frågor? Besök gärna vår FAQ om återköp & reklamation.
Returer – så fungerar det
Om du inte är nöjd med en vara har du rätt att returnera standardprodukter inom 8 dagar. Vi erbjuder antingen en ersättningsprodukt eller kreditering av varans värde.
Villkor för retur
- ✔ Gäller ej specialvaror, trycksaker, profilreklam eller beställningsvaror
- ✔ Varan måste vara oanvänd och oskadd
- ✔ Originalförpackningen ska vara intakt och säljbar
- ✔ Produkten ska vara komplett med alla tillbehör
Om din order innehåller flera produkter återbetalas inte hela fraktkostnaden vid retur av en enskild vara.
För att starta ett returärende – kontakta vår kundservice:
📧 order@kontorab.se
📞 011 - 440 15 15
Reklamationer – om något blivit fel
Om en vara är skadad, felaktig eller felexpedierad vill vi hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Så här gör du en reklamation
Synliga skador: Anmäl direkt till chauffören när varan levereras.
Dolda fel: Anmäl till kundtjänst inom 3 dagar efter att du mottagit varan.
När du kontaktar oss – bifoga gärna bilder eller video så går hanteringen snabbare.
Om varan är felexpedierad eller skadad ersätter vi med ny vara, alternativt återbetalar hela beloppet inklusive fraktkostnad. Om du returnerar fler varor än den skadade återbetalas inte hela frakten.
Återbetalning
Vid godkänd reklamation eller återköp sker återbetalning så snart som möjligt, senast inom 14 dagar.
Återbetalning sker via:
- ✔ Klarna – om du betalade via Klarna
- ✔ Billie – om du betalade via Billie
- ✔ Faktura/kort – återbetalning sker till samma betalsätt
Vid nyttjande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.
Produktgaranti
Alla våra produkter säljs med 1 års garanti om inget annat anges. Garantin gäller endast ursprungliga fel – inte slitage eller fel som uppstår efter användning.
För att använda garantin behöver du:
✔ Kvitto eller faktura
✔ Beskrivning av felet samt dokumentation (exempelvis bilder)
Behöver du hjälp med ett ärende?
Vår kundservice hjälper dig gärna!
📧 order@kontorab.se
📞 011 - 440 15 15